What-Are-The-Best-Sales-Tools-For-Inside-Sales-Reps

De 10 Must-Have Inside Sales Technologieën

Door ervoor te zorgen dat uw interne verkoopmedewerkers over de juiste tools beschikken die ze nodig hebben om te werken, zal uw bedrijfssucces en groei binnen bereik zijn dankzij verbeterde efficiëntie, zichtbaarheid en communicatie.

Het goede nieuws is dat er tegenwoordig een overvloed aan interne verkooptechnologieën bestaat. Het slechte nieuws is dat het lastig kan zijn om de juiste tool (s) voor je team te vinden vanwege het aantal beschikbare opties.

Top 10 Inside Sales Tools

  • Customer Relationship Management (CRM) Tools
  • Sales Automation Tools
  • Prospectie Tools
  • Afspraak- en planningstools
  • Sales Calling en Tracking Tools
  • Video- en schermuitwisselingstools
  • Draadloze headsets
  • Meerdere monitoren
  • Rapportagetools
  • Productiviteitstools

Naast wat waarschijnlijk de meest voor de hand liggende noodzaak voor vertegenwoordigers is – een smartphone (laten we eerlijk zijn, vertegenwoordigers kunnen hun werk niet doen zonder de mogelijkheid om te bellen, sms’en, e-mailen, videogesprekken voeren, oproepen samenvoegen, op internet surfen, enz.) – hier zijn enkele andere must haves.

1. Hulpmiddelen voor klantrelatiebeheer (CRM)

Of u nu een start-up bent of een bedrijf op ondernemingsniveau, een CRM is een integraal hulpmiddel voor groei. Met een CRM kunnen alle informatie en systemen van uw bedrijf op een centrale locatie worden bewaard.

Dit verbetert de organisatiebrede samenwerking, afstemming tussen verkoop en marketing (en klantenondersteuning), communicatie tussen verkooppersoneel en betrokkenheid bij prospects en leads.

Bovendien bieden CRM’s systemen vaak automatisch toegang tot een groot aantal andere verkooptools, waarvan we er veel hieronder zullen bespreken. 

2. Verkoopautomatiseringstools

Verkoopsoftware en CRM, bieden vaak automatiseringstools. Verkoopautomatisering verwijdert verschillende taken uit de verkoopcyclus om waardevolle tijd vrij te maken voor vertegenwoordigers.

Het vereenvoudigt ook complexe taken voor vertegenwoordigers zoals prospecting (die we hierna zullen bespreken), leadverrijking, contact- en dealcreatie, e-mail, vergaderplanning en het maken van voorstellen.

3. Prospectie hulpmiddelen

Aangezien de meeste, zo niet alle, van hun rollen verband houden met externe en virtuele betrokkenheid, is een sterk prospectie proces van cruciaal belang voor interne verkopers.

verkoopprospectie Tools en software voor, zoals LinkedIn Premium, bieden een verscheidenheid aan functies om vertegenwoordigers te helpen bij het identificeren en betrekken van prospects. Deze tools werken in realtime om de potentiële klanten die uw site bezoeken bij te houden, uw meest betrokken bezoekers aan te wijzen, aangepaste e-mailmeldingen te maken en e-mailreeksen in te stellen om potentiële klanten te betrekken.

(De tools voor verkoopautomatisering en prospecting van HubSpot worden automatisch opgenomen in Sales Hub en CRM.)

4. Afspraak- en planningstools

In plaats van e-mail na e-mail te sturen of telefoontag te spelen om tijd te vinden voor een vergadering met een potentiële klant, zijn er tools proces naadloos voor herhalingen.

De gratisHubSpot kan bijvoorbeeld worden afspraak- en planningstool van geïntegreerd met de Google- of Office 365-agenda’s van vertegenwoordigers en elimineert alle heen-en-weer-communicatie – het stelt potentiële klanten in staat een tijd te kiezen die voor hen werkt in de meest actuele agenda’s van de vertegenwoordigers.

Op deze manier maken prospects zonder gedoe afspraken die passen bij hun planning, op hun tijd. Ondertussen kunnen vertegenwoordigers zich concentreren op andere taken en zich voorbereiden op hun ontmoetingen met potentiële klanten.

5. Sales Calling en Tracking Tools

Sales Calling en Call Tracking-software biedt functies voor vertegenwoordigers om oproepen rechtstreeks vanuit hun browser te plaatsen en op te nemen, oproepen automatisch te loggen en e-mailoverzichten en meldingen te maken om te delen met teamleden.

6. Hulpmiddelen voor video en scherm delen

Een groot deel van het werk van een binnendienstmedewerker gebeurt via video of webcam. Daarom is software voor het delen van video’s en het delen van schermen nodig.

Deze tools, zoals Zoom, maken taken zoals het delen van productdemo’s, marketing- en educatieve inhoud, webinars en gedetailleerde uitleg eenvoudig. Ze versterken ook vertegenwoordigers door het opbouwen van relaties en communicatie met potentiële klanten eenvoudig te maken.

7. Draadloze headsets

Draadloze headsets zijn een must – vertegenwoordigers kunnen multitasken, oproepen registreren, notities maken en anderen aan de lijn brengen terwijl ze chatten met potentiële klanten. Er zijn veel opties als het gaat om draadloze headsets, waaronder enkele met Bluetooth-functionaliteit.

8. Meerdere monitoren

Inside-verkopers hebben minimaal twee monitoren nodig: een om aantekeningen te maken en alle prospectinformatie vast te leggen en een andere om tegelijkertijd in de camera te kijken en met een prospect te chatten. Dit houdt de betrokkenheid tussen vertegenwoordigers en potentiële klanten georganiseerd terwijl echte, één-op-één interacties worden bevorderd. 

9. Rapportagetools

Verkooprapportagesoftware helpt uw ​​verkoopmanagers en vertegenwoordigers een groot aantal aanpasbare meetgegevens en gegevenspunten bij te houden. Op deze manier houdt uw team toezicht op hun individuele en gecombineerde successen, verbeterpunten, werkende verkooptactieken en verkooptactieken die moeten worden aangepast.

Als u investeert in een CRM- of verkoopsoftware zoals HubSpot, heeft u een rapportage- en analysetool of dashboard inbegrepen.

10. Productiviteitstools

Wanneer u op afstand of virtueel verkoopt, wordt u gemakkelijk afgeleid door zaken als de omgeving, takenlijstjes en communicatie met andere vertegenwoordigers en teamleden.

Productiviteitsapps en integraties voor uw CRM- en verkoopsoftware kunnen vertegenwoordigers helpen hun planningen en tijd te verdelen over hun verschillende functies. Dit helpt de efficiëntie en impact in de verkooporganisatie te vergroten.

 

 

0 Comments

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Contact

Heeft u een vraag of wilt u dat wij contact met u op nemen, gebruik dan eenvoudig onderstaand formulier. Vul alle verplichte gegevens (aangeduid met *) in, zodat we u zo goed mogelijk kunnen helpen.

Sending
 

©2020 Powered by JOTMARDRISEP

Sales recruitment werving en selectie

Algemene Voorwaarden

Tarieven

Log in with your credentials

Forgot your details?