talent aantrekken

Top presterende verkopers aantrekken, Hoe?

Top presterende verkopers hebben één ding gemeen – ze zijn allen consequent hun verkoop doelen te bereiken.

Om deze talenten en zeldzame verkopers te werven, moeten werkgevers kijken naar wat ze aanbieden aan potentiële kandidaten, en overwegen wat echt nodig is om deze A verkopers aan te trekken.

Bedrijven lukt het meestal niet om aan top performers binnen te halen als ze niet bespreken hoe hun bedrijf gepositioneerd is om deze verkopers (die niet actief op zoek zijn naar een nieuwe werkgever) aan te trekken. “Organisaties onderzoeken zelden wat ze specifiek kunnen bieden aan de verkopers die nu met plezier in dienst zijn bij een ander bedrijf, hoe ze deze sales mensen kunnen verleiden over te stappen (en dus zijn ze voortdurend teleurgesteld in het wervingsbeleid”).

Top verkopers zijn op zoek naar een reeks specifieke kenmerken bij een werkgever: ze willen werken voor marktleiders met een sterke waarde proposities, met een hoog winstpotentieel, een die goede carrière en groeimogelijkheden kan bieden.

Beste verkooptalent aantrekken:

 

Leer de top drie kwaliteiten die nodig zijn om de beste verkoopprofessional in uw branche te zijn. Wist u dat de top 20% van de verkopers 80% van de omzet uitmaakt? Mijn ontdekking was dat iedereen die in de top 20% zat, aan de onderste 20% begon. Bekijk deze video om te zien hoe je kunt uitgroeien tot het bovenste percentiel.

Hier zijn 3 manieren waarop werkgevers het beste verkooptalent kunnen aantrekken:

1. Definieer en Bouw een Employer Brand

Een aantrekkelijk werkgeversmerk is de belangrijkste reden waarom top verkopers voor een bepaald bedrijf willen werken. ” LinkedIn meldt dat 59% van de leidinggevenden in 2017 meer investeert in hun employer brand dan vorig jaar, en veel meer aandacht schenken aan marketing voor de sollicitanten.

Employer brands moet je voor Sales mensen ontwikkelen met het oog op onderstaande aspecten:

Positie van het bedrijf als marktleider

Top verkopers willen altijd graag werken voor marktleiders of snelgroeiende bedrijven die klaar zijn om hun sector te domineren.

Als het bedrijf niet succesvol is zijn verkopers goed en slim genoeg om te beseffen dat dit niet hun beste optie is om voor te gaan werken.

Bied een pro-verkoopcultuur aan

Goed presterende verkopers zoeken respect, niet alleen binnen hun directe teams, maar in een hele organisatie; ze willen werken voor bedrijven die waarde hechten aan wat ze doen. Om toptalent te werven, moeten bedrijven daarom hun pro-verkoopcultuur onder de aandacht brengen en onderstrepen hoe zij erkennen dat hun commerciële vertegenwoordigers de voornaamste drijfveren zijn voor bedrijfsgroei.

Een dergelijke pro-verkoopcultuur onderscheidt zich van potentiële kandidaten omdat het de nadruk legt op zowel teambrede samenwerking als individuele concurrentie; beide zijn werkkwaliteiten die topverkopers dagelijks willen ervaren.

Een sterke ondersteuningsgemeenschap die verkopers duwt om te voldoen aan consequent hoge standaarden spreekt toonaangevende vertegenwoordigers aan. In het ideale geval benadrukken rekruteringsmanagers dit evenwicht, evenals de bereidheid van een bedrijf om de autonomie en vindingrijkheid van hun verkoopteams te ondersteunen.

Creëer een sterke loopbaan

Om toptalent aan te moedigen zich bij je bedrijf aan te sluiten in plaats van bij een concurrent, moeten leidinggevende potentiële kandidaten veel meer dan een betere baan bieden. Toptalenten waarderen leerzame mogelijkheden om op hun vaardigheden te bouwen en verschillende verkoopmethodes te leren, en willen weten dat een potentiële werkgever de nodige ondersteuning zal bieden om uitgebreide verkoopportfolio’s te bouwen. Uitstekende bedrijven combineren deze kansen met snelle carrière mogelijkheden, waardoor verkopers meer mogelijkheden krijgen om grotere accounts aan te nemen en in managementkansen te stappen.

2. Bied markt leidende vergoeding

Als bedrijfsleiders verkoopprofessionals willen aantrekken met sterke en succesvolle resultaten  moeten ze bereid zijn een concurrerende vergoeding te bieden…Waarom:

“Het inhouden van de verkoop vergoeding lijkt een handige manier om verkoopkosten te drukken en de winst te vergroten, maar dit werkt zeker niet op de lange termijn.

Bij het kopen van talent op de arbeidsmarkt heeft een bedrijf de neiging om te krijgen waar het voor betaalt. Als goedkope verkopers worden ingehuurd of aangenomen tegen lage beloning, zal er bijna altijd sprake zijn van slechte prestaties. Als goede verkopers worden ingehuurd tegen lage lonen, heeft het bedrijf waarschijnlijk een hoge omzet, met als gevolg hogere kosten voor het werven en trainen van vervangingen en verloren verkopen. “

Toptalent werkt alleen voor een bovengemiddelde salaris die overeenkomt met hun vaardigheden, ervaringsniveau en verkooppotentieel. Wanneer ze zich op deze verkopers richten, moeten leidinggevenden premium compensatie aanbieden met eenvoudig te berekenen commissies en bonussen die een directe impact hebben op hun inkomsten.

3. Benadruk de Invloed van de baan, hoe waardevol en belangrijk deze is.

Het betekenisgevoel dat Sales mensen verwachten te ervaren op het werk, motiveert ook high-performers om van bedrijf te veranderen. Wij zijn van mening dat het adverteren voor zinvol werk een volledig onderdeel is van elk wervingsplan.

Vooral bij start-ups kunnen vertegenwoordigers deel uitmaken van een groeiverhaal, waardoor ze vanaf het begin een bedrijf kunnen vormen. In plaats van te investeren in onzin,  benadruk de mogelijkheid voor werknemers om eigenaar te worden van hun rol binnen het bedrijf.

Werknemers die dit gevoel van betekenis ontlenen aan hun werk hebben drie keer zoveel kans om bij hun bedrijf te blijven, terwijl ze 1,7 keer hogere arbeidstevredenheid en 1,4 keer meer betrokkenheid bij het werk rapporteren. Leidinggevenden moeten ook de rol van deze minder tastbare factoren erkennen.

Bied het beste om het beste te krijgen…

Getalenteerde verkopers zijn gewild — ze zijn gewend aan het ontvangen van talloze vacatures van verschillende werkgevers en recruitment bureaus.

Rechtstreekse concurrentie met andere bedrijven voor een beperkte pool van topkandidaten vereist dat bedrijven hun werknemers merk benadrukken, een bovengemiddelde vergoeding moeten bieden en vooral het potentieel benadrukken dat ze het  bedrijf op een zinvolle en waardevolle manier kunnen beïnvloeden.

 

Interview Vragen – De 25 Vragen Sales Verkoop Functie

 

Gespecialiseerde  sales  recruitment bureaus hebben vaak talentpool met top kandidaten opgebouwd.

 

 

 

 

0 Comments

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Contact

Heeft u een vraag of wilt u dat wij contact met u op nemen, gebruik dan eenvoudig onderstaand formulier. Vul alle verplichte gegevens (aangeduid met *) in, zodat we u zo goed mogelijk kunnen helpen.

Sending
 

©2019 Powered by JOTMARDRISEP

Algemene Voorwaarden

Tarieven

Log in with your credentials

Forgot your details?