communicatie plann employer branding

Employer Branding, klinkt spannend maar het is niet meer dan het zijn van een ‘aantrekkelijke werkgever’.

Dus je bedrijf aantrekkelijk maken voor potentiële medewerkers en aantrekkelijk houden voor je huidige medewerkers.

Ben je een aantrekkelijke werkgever?  Dan ben je in staat het gewenste talent binnen te halen en te behouden.

Hoe word je de aantrekkelijkste werkgever en haal je de beste mensen binnen?

Stel, je hoort niet tot de bol.coms in deze wereld, hoe ga je er dan voor zorgen dat mensen zich willen binden aan je organisatie?

De propositie van jouw organisatie is daarbij bepalend. Wat zijn je USP’s, wat zijn je kernwaarden, wat heb je als organisatie te bieden en wat verwacht je van je medewerkers?

Met je Employer Branding bereik je dus niet alleen je sales-doelgroep, of je prospects en klanten, maar ook je potentiële nieuwe werknemers.

WarOnTalent

Arbeidsmarktcommunicatieplan

  • Maak een  arbeidsmarktcommunicatieplan met een duidelijke beschrijving van je identiteit als werkgever.
  • Som op wat de sterke en aantrekkelijke componenten daarin zijn.
  • Werk vaan de hand hiervan een strategy uit over de exacte boodschap die je wil overbrengen.
  • Bepaal hoe je je doelgroep gaat bereiken.

 

Een doordacht totaalconcept zorgt voor directe herkenbaarheid en onderstreept de identiteit!

Stel je altijd de vraag: Waarom zouden mensen bij je willen werken!

Let op gebruik niet de USP’s voor corporate branding voor je arbeidsmarktcommunicatie. Het gaat erom wat de potentiële nieuwe medewerkers willen horen. De meest gemaakte fout hierin is:

Het verhaal klopt gewoon niet – te mooi, te weinig onderscheidend of gewoon helemaal niet waar.

Zorg voor goede en mooie arbeidsvoorwaarden en hoor tot een aantrekkelijke werkgever, het zal zich dubbel terugbetalen.

Nog een gouden tip!

De talenten die je zo graag aan je wilt binden……die komen echt niet vanzelf op je af (maar niet als je Apple, Philips of Heineken heet), niet via mooie vacatures, social media, etc. Naar deze talenten moet intensief gezocht worden, ze moeten begeleid en vooral verleid worden…

Een vacature met 200 reacties is niet meer dan normaal, maar helaas is de kwaliteit onder deze reacties  schrikbarend laag.

Actief benaderen is echt de enige oplossing, Employer Branding is daarin niet meer dan een voorwaarde tot mogelijk succes.

 

SalesRecruitmentGroup

 

 

 

0 Comments

Leave a reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Contact

Heeft u een vraag of wilt u dat wij contact met u op nemen, gebruik dan eenvoudig onderstaand formulier. Vul alle verplichte gegevens (aangeduid met *) in, zodat we u zo goed mogelijk kunnen helpen.

Sending
 

©2024 Powered by JOTMARDRISEP

Sales recruitment werving en selectie

Algemene Voorwaarden

Tarieven

Disclaimer

Log in with your credentials

Forgot your details?