our-process-recruitment-steps2
Eigenschappen SRG Recruitment

Een tópverkoper!’, dat is wat we toch allemaal willen als onderneming?

Recruiting  Sales Directors | Sales Managers | Account Managers

Werving en selectie van de beste Sales Profs & Onze Aanpak.

Iedere sales vacature is uniek.  Dat betekent dat we elk werving- en selectie traject apart aanpakken!.

De functie-inhoud, verwachte resultaten en de werkomgeving/cultuur, verantwoordelijkheden zijn verschillend per organisatie.

Een match is pas succesvol als zowel de ‘harde’ eisen (ervaring, opleiding etc.), als ook de ‘zachte’ eisen (competenties, karakter, waarden etc.) van de kandidaat goed aansluiten op de functie en werkomgeving dat is het matchen van het juiste DNA.

En dit is de belangrijkste reden waarom onze relaties met ons werken. Zij ervaren dat we echt begrijpen wat ze doen en wie ze zijn, dat we de markt begrijpen en weten wat nodig is om te excelleren binnen een organisatie.

Daarom werkt SalesRecruitmentGroup als enige alleen met ervaren Sales Professionals binnen het gehele recruitment traject!

Van Sourcen, Recruiting tot Consultancy!

 

Wat mag je als organisatie van ons verwachten:

Intake en/of strategische analyse over de sales vacature.

  • Grondig intakegesprek of Salespeople Analyse: bij voorkeur op de locatie van waaruit de kandidaat gaat werken.
  • SRG Marketing & Communicatie traject: adverteren, actieve werving, database searches, Talent Pools, netwerken, inzet social media maar vooral actief contact.

Selectie van de juiste commerciële professional.

  • Selectie: raadpleging SRG TalentPools, screening CV’s, telefonisch contact, intensieve face to face diepte-interviews.
  • Voorstellen: u ontvangt CV’s, eventueel met een aanvullend SalesRecruitmentGroup Kandidaten profiel van de geselecteerde en geschikte kandidaten.
  • Sollicitatiegesprek: kandidaten komen bij u op gesprek. Eventueel is onze sales consultant daarbij aanwezig.
  • Vervolggesprek: doorgaans volgt na een 1e gesprek nog minimaal een tweede gesprek.

Verificatie van de kwaliteiten van de kandidaat.

  • Referenties: SalesRecruitmentGroup checkt op aanvraag referenties van de voorgestelde kandidaten
  • Aanvullende testen en assessements, zijn optioneel

Plaatsing en opvolging

 

Gedurende het gehele wervingstraject onderhoudt SalesRecruitmentGroup contact met zowel opdrachtgever, als de kandidaat, om de kwaliteit van de plaatsing zo goed mogelijk te borgen.

 

De meeste methodes zijn te veel gericht  op het verleden en gaan bovendien te veel over competenties, (en niet over attitudes).

SRC werkt met  CACTUS, wat staat voor cv, attitudes, competenties, test en terugkoppeling, uitklaren en scoring.

CV: wat wil ik weten over het cv van de kandidaat?
Attitudes: wat zijn de attitudes van de kandidaat?
Competenties: wat zijn de competenties of is de cultuurfit van de kandidaat?
Test en feedback: terugkoppeling geven over hoe ik de kandidaat inschat.
Uitklaren: vragen welke vragen de kandidaat nog heeft over de baan of het wervingsproces.
Scoring: als de kandidaat weg is, de verschillende elementen (goed opgebouwd) scoren.

 

Een tópverkoper!’dat is wat we toch allemaal willen als onderneming? De nieuwe verkoper, account manager of  Sales Manager moet aan deze benoeming voldoen! Het is namelijk van cruciaal belang om verkopers binnen te halen die de omzet een enorme boost geven. 

Verkopers zijn  experts in het verkopen van zichzelf!

Naast een product of dienst, verkopen ze hun kennis, persoonlijkheid en geloofwaardigheid, van zichzelf en de gehele organisatie. Dat maakt ze tot goede verkopers.

Binnen het wervingstraject kunnen die verleidingsvaardigheden gevaarlijk zijn. Het kan lastig zijn om in te schatten of ze ‘echt’ zijn of dat ze u alleen maar ‘verkopen’ waarom ze de functie verdienen.

Een verkeerde beslissing kan de productiviteit en winstgevendheid van uw organisatie meer slecht dan goed doen.

Een gemiddeld verkoopteam is als volgt, is op te delen:

  • 17% slecht presterende verkopers
  • 68% gemiddeld presterende verkopers
  • 15% goed presterende verkopers

Hoe zorg je er nu voor dat je de 15 % best presterende verkopers binnen haalt?(Deze hebben gemiddeld 4 maal de omzet van een gemiddelde verkoper)

Om te kunnen voorspellen of iemand een topverkoper voor uw organisatie zal worden moet je beschikken over alle informatie zoals:

  • Zijn normen en waarden
  • zijn competenties, kennis en vaardigheden.
  • Hoe hij relaties aangaat en beheert.
  • Hoe hij functioneert binnen een sales team.
  • Hoe hij functioneert binnen de gehele organisatie (en klanten)
  • Waar zijn behoeftes liggen.
  • Wat zijn persoonlijke ambities zijn.

 

Het bestuderen van stapels sollicitatiebrieven en cv’s is alleen maar het begin van het proces, nog sterker de kans een topper te vinden door passief te wachten op kandidaten (via indeed, linkedin etc) is kansloos. Een echte Sales Recruiter gaat zelf op jacht naar de beste sales medewerkers in de markt. Pas nadat we de toppers gevonden hebben begint het pas echt (organisatie en functie verkopen) en volgt een uitgebreid interview, eventueel ondersteunt met assessments, rollenspellen en referentiechecks (via netwerk).

 

Alles om de ideale topper voor de juiste functie te vinden!

aanpak recruiting proces, recruitment process

Contact

Heeft u een vraag of wilt u dat wij contact met u op nemen, gebruik dan eenvoudig onderstaand formulier. Vul alle verplichte gegevens (aangeduid met *) in, zodat we u zo goed mogelijk kunnen helpen.

Sending
 

©2019 Powered by JOTMARDRISEP

Algemene Voorwaarden

Tarieven

Log in with your credentials

Forgot your details?