Goed werven is belangrijker dan opleiden & trainen

‘Concreet: Als je mensen aanneemt die al geweldig zijn, hoef je ze minder op te leiden. De stelregel is: neem alleen mensen aan die beter zijn dan jij. De goede mensen zijn van zichzelf nieuwsgierig en gemotiveerd en blijven daarom groeien. Amerikaanse bedrijven geven meer uit aan opleiden dan aan werven, blijkt uit cijfers. Het is moeilijk om van een gemiddeld talent een geweldige werknemer te maken. Voor kleine bedrijven is deze les nog belangrijker, omdat die de middelen niet hebben om een groot trainingsplan op te zetten.

Hier geldt: de beste mensen zoeken niet naar een baan. Daarom is stap twee zo belangrijk,’

werven sales medewerkers

Het Werven van Sales Medewerkers:

Hire on attitude & train on skills’’, een tip die zeker in Commercie geldt. Nu we massaal weer op zoek zijn naar goed personeel is menig salesmanagers weer aan het werven. Het werven van sales en accountmanagers is lastig. Er is van alles op de markt. Van jaarlijkse job hoppers tot echt goede sales medewerkers. Hoe krijg je reacties van goede kandidaten en hoe selecteer je deze?

De combinatie tussen commerciële skills en persoonlijkheid van een Sales- of Accountmanager is van groot belang. We zien echter dat het het recruitmentproces bij organisaties niet altijd even succesvol is. Veel relaties klagen dat er maar weinig ‘goede Sales’ zijn. Wat men eigenlijk zegt is ‘ik heb de verkeerde aangenomen’, ”ik krijg niet de juiste kandidaten” of ‘ik weet niet hoe ik een goede Sales herken”.

Soms  proberen organisaties zelf te werven, ze denken aan de kosten van een recruitment bureau, maar de kosten zitten niet bij een externe werving, maar bij het aannemen van de verkeerde sales of het niet kunnen invullen van de vacature.

 

Onderstaand enkele tips voor organisaties die zelf willen werven:

– Denk na hoe de accountmanager het verschil moet maakt bij  klanten/organisaties, laat dit helder zijn in je profiel en kijk in je gesprek of de kandidaat dezelfde denkrichting heeft.

– Weet welk type persoon past in het DNA van de bedrijfscultuur, welke persoonlijke eigenschappen wil je zien en testen? Een succesvolle collega is ook iemand die past bij je bedrijf en bestaande collega’s. Goed als iemand juist anders is of kan aanvullen, maar aan basis moet iemand passen.

– Weet welk type persoon past in het DNA van je klanten, welke type persoon past het beste bij je klanten? Succesvolle sales organisaties werken vaak met DISC profielen van hun klanten en matchen dat met het type sales dat ze aannemen. Gaat soms beetje ver maar de gedachte is prima, past deze persoon ook bij onze klanten?

 

Let op, de impact van een mismatch kan groot zijn!

 

 

 

 

Contact

Heeft u een vraag of wilt u dat wij contact met u op nemen, gebruik dan eenvoudig onderstaand formulier. Vul alle verplichte gegevens (aangeduid met *) in, zodat we u zo goed mogelijk kunnen helpen.

Sending

©2019 Powered by JOTMARDRISEP

Algemene Voorwaarden

Terms & Conditions

Tarieven

Log in with your credentials

Forgot your details?